HOOLDUSTÖÖTAJA KOOLITUSE TASE 3
Sihtgrupp: Hooldusasutuse töötajad või selleks saada soovivad isikud
Õppemaht: 90 tundi õppetööd, millest 78 tundi moodustab auditoorne õpe ja 12 tundi iseseisev töö.
Kava koosneb 10-st moodulist keskmise pikkusega 1 moodul 1 õppepäev.
Käsitletavad teemad:
- Moodul 1
Anatoomia-füsioloogia-patoloogia. (8 akadeemilist tundi)
1. Sissejuhatus anatoomiasse, erialane terminoloogia. Põhimõisted
2. Tugi ja liikumiselundid
3. Süda. Vereringe
4. Hingamiselundid. Hingamisteed
5. Seedeelundid. Seedekanal
6. Kuse-ja suguelundid
7. Närvisüsteem
8. Sisesekretsiooninäärmed
9. Meeleelundid
10. Katteelundkond - Moodul 2
Majapidamistööd. (8 akadeemilist tundi)
1. Kodumajanduse olemus ja üldised põhimõtted.
2. Korrastustööde planeerimine, läbiviimise põhimõtted.
4. Olmehügieen
5. Korrastustööde tähtsus Covid 19 nakkusohu tingimustes.
6. Kaasaegsed korrastus- ja koduhooldusvahendid
7. Eluruumide igapäevane hooldus, suurpuhastus. Plekkide eemaldamine
8. Olmeparasiidid ja nende hävitamine.
9. Olmetehnika kasutamine ja ohutustehnika järgimine
10. Ohutusnõuete järgimine olmetehnika kasutamisel ja korrastustöödel
12. Riiete ja jalanõude korrashoid. Tekstiilide ja riiete hooldamine - Moodul 3
Toitlustamise ja rohuteaduse alused. (8 akadeemilist tundi, sellest 2 tundi iseseisvat tööd)
Tervisliku toitlustamise alused. Toitumisprobleemid. Toitumine erinevates kultuurides. Mõisted. Ravimite kasutusjuhised, toimed, annustamine, manustamine, säilitamine. Ravimvormid. Patsiendi/ kliendi juhendamine ja abistamine ravimi manustamisel. Koduapteek. - Moodul 4
Haigused, häired ja puudused, nende põhjused. Kliendi/patsiendi abivajaduse hindamine. (8 akadeemilist tundi, millest 2 tundi iseseisvat tööd)
Tervisenäitajate ( kehatemp., pulss ja hingamine, arteriaalne vererõhk, naha seisundi) jälgimine ja hooldus, õe abistamine. Hooldus erinevate haiguste korral: kirurgiliste, neuroloogiliste, sisehaiguste, nina-, kõrva-, kurgu ja silmahaiguste, psüühiliste ja käitumishäirete korral. - Moodul 5
Patsiendi igapäevane tegevus ja tema tervis. Väärikas lahkumine. (8 akadeemilist tundi)
Suremine ja surm. Mõisted, liigid, põhjused. Surm erinevatel eluetappidel. Kriisid. Kriisi etapid, hingehoid, surmaks valmistumine. Väärikas lahkumine. Olulisemad suhtlemisoskused ja sobiva suhtlemisviisi kasutamine. Verbaalne ja mitteverbaalne suhtlemine. Aktiivse kuulamise võtted. Positiivne enesekehtestamine. Konfliktide ennetamine ja juhtimine. Koostööoskused. - Moodul 6
Hoolduse alused. Hooldustoimingud. (10 akadeemilist tundi, millest 2 tundi iseseisvat tööd)
Aseptika antiseptika. Käte hügieen. Kaitsevahendite kasutamine Hügieeni ja ilutoimingute juhendamine. Patsiendi voodi korrastus. Patsiendi pesemine ( s.h. naise ja mehe intiimpesu). Abistamine pesemisel. Naha seisundi hindamine. Küünte ja juuste hooldus. Elamise toimingud ja neid mõjutavad tegurid. Hooldustoimingud avahoolduses, hooldus – ja tervishoiuasutuses. Tervishoiu ja sotsiaalhoolekandeteenused. Nende mõiste ja sisu. - Moodul 7
Ergonoomika ja hooldusabivahendid. (8 akadeemilist tundi, millest 2 tundi iseseisvat tööd)
Ergonoomika üldised alused. Patsiendi nihutamise võtted. Nihutamine ilma abivahendita, nihutamine ristlinaga, kangivõte. Patsiendi ülesnihutamise võtted: ilma abivahendita ja abivahendiga. Patsiendi pööramine erinevatest asenditest, asendi korrektsioon. Patsiendi abistamine voodi servale istuma, püsti ja kõndima.Patsiendi abistamine istumisel ratastooli. Külg-ees, selg-ees võte. - Moodul 8
Hooldustöötaja kutse-eetika ja kutse taotlemine. (8 akadeemilist tundi, millest 2 tundi
iseseisvat tööd)
Kutse eetika põhiprintsiibid. Väärtuste konflikt, konfidentsiaalsusnõude järgimine. Kutse taotlemise protsess, nõuded ja dokumentatsioon. - Moodul 9
Eneseanalüüs praktilise töökogemuse kohta. (8 akadeemilist tundi, millest 2 tundi iseseisvat
tööd)
Nõuded tööalasele eneseanalüüsile. Eneseanalüüsi struktuur ja sisu. Praktilised nõuanded hooldustöötaja kutseeksami eneseanalüüsi koostamiseks. - Moodul 10
Esmaabialane väljaõpe koos praktilise osaga 16 akadeemilist tundi.
Õpitulemused:
Koolituse läbinu oskab:
- Rakendada tervishoiu, ohutus- ja hügieeninõudeid, tundma tervist kahjustavaid tegureid.
- Lahendada erinevaid probleemsituatsioone.
- Toetada klienti kriiside läbimisel.
- Luua kliendis positiivset esmamuljet.
- Oma tegevusi eetilisest aspektist hinnata ja analüüsida.
- Teadlikult arendada endas tolerantsust ja empaatiavõimet
- Analüüsida iseenda kujunemist mõjutavaid tegureid.
- Märgata inimõigust rikkumist igapäevases töös.
- Mõista sotsiaalseid probleeme ja nende leevendamise võimalusi.
- Ennetada konflikte ja neid konstruktiivselt lahendada.
- Suhelda klientidega, nende lähedastega ja arstidega korrektselt ja efektiivselt.
- Mõistab hoolekandesüsteemi toimimise põhimõtteid.
- Järgib sotsiaalala töötaja kutse eetikat ja hooldustöötaja tööd puudutavaid seadusakte.
- Planeerib ja teostab hooldustegevused abivajaja füüsilisest, sotsiaalsest ja psüühilisest vajadusest ning sotsiaalteenuse kvaliteedinõuetest lähtuvalt.
- Loob abivajaja seisundit arvestades füüsiliselt ja vaimselt turvalise elukeskkonna, kasutades sealjuures iseennast, abivajajat ning keskkonda säästvaid töövõtteid ja meetodeid.
- Hindab abivajaja suhlemisvõimekust ja vajadust, vajadusel aitab algatada ja säilitada koostööd erinevate sotsiaalse võrgustiku liikmetega.
- Koostab eneseanalüüsi isikliku töökogemuse põhjal lähtuvalt hooldustöötaja 3. taseme kutsestandardist.
Koolituse läbinu saab tunnistuse.
Koolituse hind sisaldab: auditoorne loeng, õppematerjalid.
Toitlustuse korraldus ei sisaldu koolituste hinnas.
Koolituse korralduse esialgne projekt näeb ette ühe mooduli läbimist ühes nädalas tellija enda ruumides. Kui vastavaid ruume kasutada ei ole, saab ruume kasutada ka mujal, mille eest tasumine lepitakse kokku eraldi. Kokku on 10 moodulit, nendest esmaabiõppe mooduli kestus 16 akad. tundi s.t. 2 päeva. Seega kogu õppe läbimise ajakulu 11 auditoorset päeva mis peaks mahtuma 11-sse nädalasse. Moodulite läbimise täpsem graafik ja logistika kooskõlastatakse tellijaga jooksvalt. Moodulis ette nähtud iseseisva töö tegemise aeg ja sisu lepitakse kokku sama koolitusmooduli läbimise käigus.
Koolituse maksumus kokkuleppel. Grupi minimaalne suurus 7 osalejat ja max suurus 20 osalejat. Küsi pakkumist!
LEKTORID:
- Raul Jalast: Anatoomia, füsioloogia. Haigused, probleemid puudused.
- Eda Runthal: Toitlustamise ja rohuteaduse alused.
Hariduskäik ja aeg:
2020 -… Tartu Tervishoiukõrgkool, õe eriala
2005 – 2008 Lääne-Virumaa Rakenduskõrgkool, sotsiaaltöötaja
2001 – 2003 Tartu Meditsiinikool, sotsiaalhoodaja
1999-2001 Tabivere Gümnaasium
Täiendkoolitus :
2018 Alzheimeri tõve diagnostika ja ravi, maht 7 täiendkoolituse p.
2017 Suhtlemine dementsussündroomiga inimesega, 8 tundi
2013 Psüühikahäired ja taastumine, 16 tundi
Töökogemus:
2016- …. SA Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus eakate hooldusosakonna juhataja
2008 – 2016 Tartu Linnavalitsuse sotsiaaltöötaja, eestkoste spetsialist
2003 – 2008 Päevakeskus Kalda koduhooldustöötaja
2001- 2005 SA TÜ Kliinikum põetaja
- Anneli Salumaa: Hooldustöötaja kutse eetika. Kutse taotlemine. Hooldustöötaja eneseanalüüs.
Haridus: 1998-2007 Tartu Ülikool, sotsiaaltöö eriala
1981-1983 Tallinna 19. Tehnikakool, rätsepa eriala
1970- 1981 Puhja Keskkool
Töökogemus: 2016-… SA Rõngu Hooldusravikeskuse juhatuse liige
2012-2016 Otepää Vallavalitsuse, sotsiaalteenistuse juhataja
2010 – 2012 Elva LV, hoolekandespetsialist
2008- 2015 SA Karaski Keskus, Rehabilitatsioonimeeskonna sotsiaaltöötaja
2005- 2006 OÜ Projektitöötaja Disain
2006 Hooldusvajaduse hindaja
2002 – 2004 MTÜ Iseseisev Elu
Täiendkoolitus: 2018- praktikajuhendajate koolitus Valga Kutseõppekeskus
2015- Eesti Perelepitajate Ühing, Perelepitusalane baaskoolitus
2012 – TAI, Uimastid ja koolitus rääkimine
2011 – Forum Academicum
Eestkoste Kohtupraktikakeskus 2010- ATAKute KOV töötajate Eluastus201koolitus0 Projektikirjutamine 2010 – Tartu Keskkonnahariduse Keskus Projektikirjutamine 2009 – TÜ Pärnu Kolledž
- Anne Ly Varuson: Hügieeni ja ilutoimingute juhendamine. Ergonoomika ja hooldusabivahendid. Hoolduse alused.
Tartu Meditsiinikool – õde
Tartu Meditsiinikool – massöör
Elva Haigla – valveõde, koduõde
Rõngu Keskkool – kooliõde
Tööalane karjäär:
Rõngu valla – sots. komisjoni esimees
OÜ Annmed – juhatuse liige, koduõde
SA Rõngu Hooldusravikeskus – õendusjuht/hooldusjuht
Tallina Meditsiinikool – taastusraviõde
Anneli Sootsi Tervisekool – kooliõde
Anneli Sootsi Tervisekool – koduõde
Tartu Tervishoiu Kõrgkool – õde
- Hingehoidja, pereterapeut Naatan Haamer: Surma ja leina temaatika hooldustöötaja töös.
Naatan Haamer on töötanud hingehoidjana haiglas üle 25 aasta. Pereterapeudina pöörab ta oma tegevuses erilist tähelepanu patsiendi perede toetamisele. Oma kogemusi ja kasutada jagab ta õpetades üliõpilasi ja koolitades erinevaid meditsiini- ja sotsiaalvaldkonnas töötavaid inimesi. Superviisorina pakub ta tuge väga mitmete inimestega seotud ametites tegutsevad professionaalidele. Vaimulikuna on tal tihe kokkupuude surma ja leina teemadega. Kriisinõustajana on ta pakkunud pikaaegselt tuge raskete läbielamiste ja kaotuste järgselt nii lastele kui täiskasvanutele.
- Puhastusexpert OÜ esindaja Hele Alt: Koristus – ja majapidamistööd hooldusasutuses.